Friday, October 9, 2009

Bertuahnya...!

Kedengaran telefon bimbitku berbunyi. Tertera perkataan 'dirahsiakan'. Eh! siapa pula yang menelefon ni. hati kecilku tertanya-tanya."Assalamualaikum kakak. Saya dari Celcom Kuala Lumpur. kakak merupakan pelanggan kami yang bertuah kerana telah memenangi cabutann nombor bertuah dan memperolehi wang sebanyak RM 7000." Wau! bertuahnya saya. Tetapi kenapa bahasa pertuturan macam indonesia aja. Nombor pula dirahsiakan. Celcom Indonesia ke?..he..he..Aku bertanya dalam hati sambil mendengar pemanggil itu bercerita dengan riangnya. "Bagaimana saya akan memperoleh hadiah itu" tanyaku seperti orang bodoh..Hmm dalam hati ' mesti siasat habis-habis ni'.' kakak ada akaun Maybank ya. Pergi ke cawangan Maybank terdekat dan tunggu arahan saya" katanya lagi memberi arahan. Eh! memandai betul la mat indon ni..macam le aku tak tahu taktik dia..hmm..aku bertanya lagi "Awak ni orang indonesia ke? lama dah bekerja kat Celcom" "Eh ! kakak ni banyak bertanya pula. Nama saya Abdul Rahman. dah lama menetap di sini." Hmm marah pula dia ni. "Tak mengapa, nanti saya akan cuba hubungi bank terdekat jua pejabat Celcom di Kuala Lumpur" tambahku lagi. Dengan suara keras dia membentak " Huh! kakak ni banyak cakap la. Tak payah la" dia terus meletakkan telefon. Hmmm macam-macam hal..ini tentu kes nak menipu orang. Selalu dengar cerita dari orang, tapi hari ini terkena diri sendiri. Nasib baik tak tertawan oleh si Abdul Rahman itu..;)

No comments:

Post a Comment