Monday, January 18, 2010

Laskar Cinta-Zharif


Membaca menambahkan ilmu....semakin hari saya jatuh cinta pada novel-novel ini...secebis renungan yang saya petik daripada novel Laskar Cinta...yang mengisahkan seorang laskar yang dilatih dengan segala ilmu pertahanan untuk berjuang demi mempertahankan kerajaan cinta....

"Hidup memerlukan pengorbanan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan."


"Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat."~Hamka


~aku ingin mencintaimu secara sederhana....bagai bayu bertiup lembut...membelai bertam yang sering ketandusan...kasih dan cinta....~

3 comments:

  1. salam saudari hanis
    terima kasih kerana telah membaca novel laskar cinta.
    ini satu blog yang sangat puitis dan teruskan menulis :)

    zharif
    -penulis laskar cinta-

    ReplyDelete
  2. Salam penulisan jua buat adik Zharif..terima kasih kerana sudi berkunjung...teruskan menulis dengan penuh bersemangat!...saya juga akan terus berjuang untuk cuba menulis...andai ada ruang dan waktu...insyaAllah..

    ReplyDelete
  3. Saya turut meminati gaya penulisan Zharif.. ia berjaya membawa saya ke alam fantasi yang sangat mengkagumkan... kalau boleh.. saya ingin menelaah lagi karay2 beliau yang seterusnya..

    @Zharif... saya salah seorang peminat penulisan awak..! :D#

    ReplyDelete