Tuesday, February 28, 2012

Siapakah yang tahu hatinya

Aku bercuti hari ini kerana menyelesaikan amanah yang belum selesai.Sebelum memulakan perjalanan, aku singgah di sebuah warung untuk menikmati roti canai. Terkenang semasa dulu ...ayah selalu bawa aku menikmati roti canai di kedai mamak Husin di pekan..alangkah indahnya saat itu..Kedatanganku di kedai itu disambut oleh seseorang yang tingkahlakunya agak mencurigakan. Tuturkata dan perbuatannya menggambarkan dirinya yang tidak mampu mengawal pemikirannya. Aku melayan sahaja karenahnya.Terhibur juga dengan telatahnya walaupun agak janggal dan malu kerana dia suka menarik-narik tanganku..hmmm..begitulah..siapakah yang tahu hatinya..aku mungkin dapat membacanya dari segi luaran..dalamannya..siapakah yang tahu??..namun teruja jua..kerana ada yang melayan aku bagai tuan puteri semasa makan roti canai..he..he

No comments:

Post a Comment